Clarity benoemt Yu Mee Koning-Liem als Senior Account Director

publicatiedatum Dec. 14, 2022, 08:58 am EDT
Amsterdam, Nieuw Caledonië
Clarity benoemt Yu Mee Koning-Liem als Senior Account Director

Clarity, een internationaal marketing en communicatiebureau, stelt Yu Mee Koning-Liem aan als Senior Account Director voor het kantoor in Amsterdam. Vanuit haar rol is Yu Mee niet alleen verantwoordelijk voor strategische ondersteuning aan klanten, maar zal zij zich ook richten op business development in de Benelux voor nieuwe en bestaande klanten en het versterken van de banden met het wereldwijde Clarity netwerk.

Koning heeft een rijke achtergrond in de PR, communicatie en journalistiek. Zo werkte ze onder meer bij Omnicom PR Group, Porter Novelli, Novum Nieuws en NewsLab. Voor haar overstap naar Clarity was ze als PR Manager Europa bij Shell Recharge Solutions verantwoordelijk voor de externe communicatie en mediarelaties. Daar stuurde zij de PR bureaus aan in onder meer Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK en had zij de leiding over het jaarlijkse thought leadership report ‘EV Driver Survey’.

Door haar brede ervaring en diepgaande kennis van de lokale markten, weet Yu Mee verhalen te vertellen die in dienst staan van de bedrijfsresultaten van de klant. Met een internationaal netwerk op het gebied van Automotive, EV-charging, in B2B- en consumer tech, maar ook binnen de bureauwereld, bekleedt zij een belangrijke rol in de verdere groei van Clarity, waarbij het geïntegreerde dienstenaanbod van het bureau centraal staat. Met de recente overnames van Political Intelligence UK, 93digital en 3WhiteHats bevindt het bureau zich in een unieke positie om in te spelen op de veranderende behoeften van klanten in elke fase van hun groei, van grensverleggende startups tot vooruitstrevende marktleiders in tech. Zo trok Clarity onlangs al HubSpot, PQR, ENGIE en Workiva aan. Deze nieuwe aanwinsten voegen zich bij het bestaande klantenbestand van Clarity Amsterdam, waaronder Zoom, Databricks, TNW, VSL, Momentive, Owl labs, ChargePoint en EATON.

“Ik ben heel erg blij Yu Mee te verwelkomen in de Clarity familie. Ik ken haar als expert op het gebied van businessaccelaratie voor innovatie, marketing en tech. Om die reden is ze een geweldige aanwinst voor onze ambitieuze groeiplannen in de Benelux en wereldwijd, op het gebied van business maar juist ook in het opbouwen van een inclusieve en stimulerende cultuur, waardoor iedereen zijn potentieel kan bereiken, en meer,” zegt Thomas Cordes, Managing Director bij Clarity.

"Vanuit mijn achtergrond in B2B en technologie PR zie ik volop kansen voor de ‘fearless en global communicatie’ die Clarity biedt aan klanten. Ik kijk er dan ook naar uit om mijn ervaring en netwerk in te zetten voor de duurzame verhalen die onze klanten met de wereld willen delen en bij te dragen aan de groei van ons bureau in de Benelux-regio," aldus Yu Mee Koning.

Voor meer informatie over Clarity zie: clarity.global/nl

Distributiekanalen: Zakelijk Algemeen Human resources
  • Clarity
  • Log in om deze informatie te zien