Kingston Technology staat bovenaan de lijst van Supplier Channel SSD leveringen in 2022

publicatiedatum Mar. 27, 2023, 10:21 am EDT
Amsterdam, Nederland

Kingston Digital Europe Co LLP, een dochteronderneming van Kingston Technology Company, Inc, wereldleider in geheugenproducten en technologische oplossingen, kondigde vandaag aan dat het bedrijf 2022 is geëindigd met het grootste SSD-marktaandeel in de channel. Hoewel de wereldwijde vraag naar client SSD's op jaarbasis is gedaald, hebben de elasticiteit en diversificatie van de eindmarkt bijgedragen aan de vraag naar hoge kwaliteit SSD-oplossingen van Kingston. Dit is te verklaren dankzij de aanhoudende daling van de gemiddelde verkoopprijs. In 2022 breidde Kingston zijn portfolio uit met zijn nieuwe NV2 client NVMe-schijf en vernieuwde het bedrijf zijn bekroonde Kingston FURY Renegade SSD met een heatsink-optie die ideaal is voor console- en pc-gamers.

Uit marktaandeelgegevens van onderzoeksbureau TRENDFOCUS blijkt dat Kingston de belangrijkste SSD-leverancier in de channel is met een marktaandeel van 24% en 22 miljoen verzonden client SSD's in 2022. Alleen al in het derde kwartaal groeide Kingstons marktaandeel voor client SSD's tot een aanzienlijke 28,4% in de channel. Dat toont dus een goede opwaartse groei per eenheid aan ondanks aanhoudende macro-economische uitdagingen.

Verder daalde de totale markt voor client SSD-eenheden in 2022 met 15% volgens TRENDFOCUS, een forse omslag nadat de sterke pandemische vraag naar pc's tot een succesvol 2021 had geleid. Het effect op de vraag naar pc's was sterk: Dit daalde met een percentage van 13% op jaarbasis (notebook- en desktop-pc's). Hoewel de vraag naar client-pc's daalde, was de grote interesse vanuit klanten in solid-state drives grotendeels te danken aan de sterke prijsdaling van modules. Veel van de pc's die tijdens de eerste dagen van de pandemie zijn gekocht, zullen een upgrade- of vervangingscyclus ingaan, wat de vraag naar systemen verder zal aanwakkeren.

"In 2022 bevatte 75% van de desktop-pc's een single drive SSD. Naar verwachting zal dit percentage tegen het einde van 2023 oplopen tot 90%, gezien het mandaat van Microsoft om HDD's als primaire PC-opslag in de tweede helft van dit jaar uit te faseren, waarbij slechts een klein aantal systemen met HDD-ondersteuning wordt geleverd. Dit zal de groeimogelijkheden tot in 2024 blijven stimuleren," aldus Don Jeanette, vicepresident van TRENDFOCUS.

"De onderzoeksresultaten van 2022 bevestigen de aanwezigheid en positie van Kingston op de channel SSD markt," aldus Tony Hollingsbee, SSD business manager bij Kingston EMEA. "Nu de prestatievoordelen van SSD's wereldwijd toegankelijk zijn voor meer consumenten, zal het marktaandeel van Kingston blijven groeien, zeker nu we ons productportfolio uitbreiden met sterke NVMe-aanbiedingen en bestaande SATA-oplossingen die zijn geoptimaliseerd voor notebooks en desktopcomputers. We zijn er trots op dat we gerenommeerde klantenservice, producten van de hoogste kwaliteit en een ijzersterke betrouwbaarheid kunnen bieden. Er is een heel team voor nodig om deze prestatie te leveren en we danken en delen ons succes met onze partners, leveranciers en klanten."

Ga voor meer informatie naar kingston.com.

• Kingston
  • Log in om deze informatie te zien