Gloednieuwe auto’s voor Belgische technische scholen

publicatiedatum 25 Aug. 2022, 12:10 CET
Antwerpen, België
Gloednieuwe auto’s voor Belgische technische scholen

Het opleidingscentrum van BMW Group Belux schenkt 7 gloednieuwe BMW’s en MINI’s aan technische scholen van over het hele land, goed voor een cataloguswaarde van ruim 330.000 euro. Zo wil BMW de leerlingen van deze scholen kennis laten maken met de nieuwste autotechnologie, en meer jongeren warm maken voor technische opleidingen.Op twee jaar tijd schenkt BMW Group Belux hiermee liefst 30 nieuwe wagens aan scholen, goed voor een waarde van bijna 1,5 miljoen euro.

De scholen zijn nog even dicht, maar in het opleidingscentrum van BMW Group Belux heerst nu al hoogspanning, want vandaag komen leraars van de technische scholen de sleutels ophalen van hun gloednieuwe BMW of MINI.

130 leraars en leerlingen van liefst 300 technische scholen uit heel België zijn in de zomer sowieso vaste gast op de BMW Summer School, waar ze inzicht krijgen in de nieuwste technologische snufjes. ‘Samenwerking met de scholen is een win-winsituatie’, stelt technical training coördinator Charles Deboeck van BMW: “Op deze manier kunnen leerlingen en leerkrachten aan de slag met nieuw didactisch materiaal en tegelijk krijgt de sector beter opgeleide studenten die sneller aan de slag kunnen.’’

De 7 nieuwe wagens, van een exotische MINI cabrio tot een supersportieve BMW M2, zijn samen goed voor een cataloguswaarde van meer dan 330.000 euro. Ze komen bovenop de 23 wagens (goed voor ruim een miljoen euro) die BMW vorig schooljaar kon overhandigen.

Het BMW Center For Development in Bornem is al sinds 2013 een vaste waarde in het Belgisch technisch onderwijslandschap. Vooral de BMW Group Summer School (dit jaar van 22 tot 28 augustus) is een groot succes. Doorheen het jaar wordt ze aangevuld met stages bij de BMW, MINI & BMW Motorrad dealers in de buurt van de scholen en uiteraard met nieuwe BMW, MINI & BMW Motorrad lesauto’s en lesmotoren in de scholen zelf.

Distributiekanalen: Automotive Onderwijs