bunq biedt gebruikers nieuwe budgeting tools om grip op financiën te krijgen

publicatiedatum Oct. 11, 2022, 03:02 pm EST
Amsterdam, Nederland
bunq biedt gebruikers nieuwe budgeting tools om grip op financiën te krijgen

Nu de eurozone met ongekende inflatie te maken heeft, ziet bunq, de op een na grootste neobank in de EU, dat jonge Europeanen hard door deze crisis worden getroffen. 98% van Nederlandse millennials geeft aan dat de huidige economische omstandigheden effect op hen hebben, en 40% zegt dat inflatie zelfs een grote impact heeft op hun levensonderhoud. 31% van alle Nederlanders hebben geplande uitgaven voor onbeperkte tijd uitgesteld, en 56% is al drastisch minder gaan uitgeven.

Bovendien geeft twee derde van Nederlanders aan dat hun langetermijnplannen, zoals verhuizen of kinderen krijgen, door de inflatie worden beïnvloed. Een derde merkt dat de prijzen van hun dagelijkse boodschappen met 15% zijn gestegen en elke vierde Nederlander voelt de last van de 15% hogere kosten voor gas, water en licht. Elke tiende Nederlander betaalt nu 10-15% meer huur dan een jaar geleden.

Een grote meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft stappen ondernomen om weer grip op hun financiën te krijgen: 69% is zorgvuldiger met budgetteren en 30% is extra voorzichtig met grote of impulsieve aankopen.

bunq, van oorsprong een bank gericht op de behoeften van diens gebruikers, introduceert een nieuwe set tools die het mogelijk maakt om controle over financiën te krijgen. Ali Niknam, CEO en oprichter van bunq, zegt: "Ik ben erg blij om de vierde generatie van onze bunq app met onze gebruikers te kunnen delen. bunq is nu eenvoudiger dan ooit, met features die gebruikers inzicht bieden in hun uitgavenpatronen en ze in staat stelt inflatie het hoofd te bieden."

De vierde versie van de bunq app wordt vanavond aangekondigd bij bunq Update 21 in het DeLaMar theater in Amsterdam en heeft nieuwe features zoals Easy Budgeting en Groepsuitgaven. Met Easy Budgeting kunnen gebruikers nu moeiteloos budgetten opzetten voor bijvoorbeeld boodschappen, winkelen of vakantieplannen. Dankzij een door bunq gepatenteerde technologie, wordt elke uitgave nu automatisch van het juiste budget afgetrokken. Met Groepsuitgaven kunnen gebruikers meerdere activiteiten met familie en vrienden ondernemen, zoals bijvoorbeeld een weekendje weg of een avond uit eten. Gebruikers kunnen pasbetalingen automatisch aan een Groepsuitgave toevoegen en de kosten eenvoudig delen wanneer een activiteit is afgelopen.

Distributiekanalen: Bankieren
  • bunq bank