Thinkwise maakt Sustainability by Design kernprincipe bij software development

publicatiedatum Jan. 17, 2023, 04:09 am EST
Apeldoorn, Nederland
Thinkwise maakt Sustainability by Design kernprincipe bij software development

Thinkwise, leverancier van een toonaangevend low-code platform voor kernsystemen, lanceert versie 2023.1 van het platform. Hierin wordt een nieuw kernprincipe voor softwareontwikkeling geïntroduceerd: Sustainability by Design. Hiermee krijgt duurzaamheid een centrale rol bij het ontwikkelen van nieuwe software, naast de bestaande pijlers van Privacy by Design en Security by Design.

In versie 2023.1 van het Thinkwise Platform zijn tal van nieuwe functionaliteiten toegevoegd en verbeteringen toegepast om de gebruiksvriendelijkheid van het platform voor zowel eindgebruikers als ontwikkelaars te verbeteren. Een belangrijk onderdeel hiervan is de ingebouwde Upcycler. Deze geautomatiseerde tool is gericht op het hergebruiken en moderniseren van legacy-software. Organisaties kunnen hiermee hun bestaande bedrijfsprocessen versneld verduurzamen.

“Deze nieuwste versie van het Thinkwise Platform is weer een grote stap vooruit. We hebben onder de motorkap enorme verbeteringen doorgevoerd waarmee het ontwikkelen van grote kernsystemen met meerdere ontwikkelteams nóg eenvoudiger en efficiënter wordt." zegt Jasper Kloost, CTO van Thinkwise.

Wendbaarheid ontwikkelaars vergroten
Ook het Thinkwise Platform zelf is verbeterd op de gebieden duurzaamheid en efficiëntie. Zo verbruikt het nu minder resources dan grote standaard softwarepakketten. Daarnaast is de dataopslag van het platform gemiddeld 80 procent efficiënter geworden.In de vorige versies van het platform werd bij elke wijziging een kopie van het gehele low-code model opgeslagen, wat resulteerde in grote hoeveelheden opgeslagen data. In de nieuwste versie worden tijdens dit proces niet meer volledige kopieën van modellen opgeslagen, maar enkel de wijzigingen.

Verder is het platform toegankelijker gemaakt voor professionele ontwikkelaars door de werkwijze van versiebeheer meer in lijn te brengen met populaire systemen zoals Git. Door deze vernieuwingen kunnen gebruikers van het Thinkwise Platform nog sneller softwareaanpassingen doen, waardoor eindgebruikers veel efficiënter en flexibeler kunnen werken.

Sustainability by Design
Privacy by Design en Security by Design waren al vanaf het begin een integraal onderdeel van het Thinkwise Platform, bedoeld om de optimale veiligheid van bedrijfsapplicaties en -gegevens te garanderen. Door Sustainability by Design als nieuw kernprincipe toe te voegen, maakt Thinkwise duurzaamheid een net zo belangrijk onderdeel van softwareontwikkeling. Organisaties kunnen hiermee niet alleen de duurzaamheid van hun applicaties verbeteren, maar ook de uiteindelijke efficiëntie van hun bedrijfsprocessen.

Hiermee bewijst Thinkwise zijn doorlopende inzet om de meest duurzame en efficiënte softwareoplossingen te leveren aan zijn klanten.

Voor een compleet overzicht van alle nieuwe features, bekijk hier de release notes.

Noot voor de uitgever, niet voor publicatie

Log in om deze informatie te zien: Inloggen

Distributiekanalen: Software Algemene technologie
  • Thinkwise