Verizon levert private draadloos netwerk voor de NFL

publicatiedatum Feb. 10, 2023, 04:15 am EDT
Amsterdam, Nederland
Verizon levert private draadloos netwerk voor de NFL
Verizon werd op 30 juni 2000 opgericht en is een van 's werelds leidende aanbieders van technologie- en communicatiediensten.

Verizon Business heeft een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst getekend met de National Football League (NFL) voor de levering van een Managed Private Wireless-oplossing in alle 30 Amerikaanse NFL-stadions. Deze oplossing maakt het mogelijk voor coaches om snel, veilig en betrouwbaar onderling met elkaar te communiceren tijdens de wedstrijd. Verizon zal deze oplossing presenteren in een reclamespot van 30 seconden, getiteld “Next Season Starts Now”. Deze reclame wordt direct na de uitzending van de Super Bowl LVII op 12 februari uitgezonden. Fans en klanten kunnen meer leren over hoe coach-to-coach communicatie op het veld werkt, en waarom het zo belangrijk is, in een video van 90 seconden die via de social media van Verizon te zien zal zijn.

“In een NFL-wedstrijd telt elke seconde, omdat het verschil tussen winnen en verliezen minuscuul is. De basis van sport op wereldniveau is goede communicatie”, aldus Sowmyanarayan Sampath, CEO van Verizon Business. “De NFL begrijpt en leunt op de kracht van innovatie en technologie en deze Managed Private Wireless-oplossing laat zien hoe de NFL altijd streeft naar het gebruik van de nieuwste technologie.”

Deze Managed Private Wireless-oplossing werd dit seizoen met succes getest tijdens alle vijf internationale NFL-wedstrijden in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Mexico. Dit omvatte de inzet en het beheer van de private wireless-technologie, maar ook het testen, de coördinatie en de operationele ondersteuning tijdens de wedstrijd.

Deze oplossing maakt deel uit van de bredere Verizon Business Connected Venue-aanpak. Hierbij heeft Verizon geïnvesteerd in 5G op meer dan 75 grote openbare locaties in de Verenigde Staten, waaronder enkele van de meest iconische grote sport- en muzieklocaties. Verizon biedt een mix van publieke en private netwerkmogelijkheden, een robuust technologie-ecosysteem en allerlei 5G-partnerschappen. Hiermee kunnen competities, teams en stadionexploitanten een eersteklas fanervaring creëren en de gewenste resultaten leveren voor diverse activiteiten in het stadion. Voorbeelden hiervan zijn autonome of kassaloze verkooppunten, versnelde toegang tot het stadion en een dienst waarbij de doorstroom van het publiek wordt geanalyseerd.

Distributiekanalen: Zakelijk Algemeen Telecom