Genetec en Axis Communications transformeren fysieke toegangscontrole met introductie van Axis Powered by Genetec

publicatiedatum Mar. 01, 2023, 04:25 am EST
Amsterdam, Nederland

Genetec Inc. (“Genetec”), een toonaangevende technologieleverancier van oplossingen voor unified security, openbare veiligheid, operations en business intelligence heeft een nieuwe samenwerking met Axis Communications aangekondigd door de introductie van Axis Powered by Genetec. Dit is het eerste enterprise toegangscontrole aanbod dat Genetec-software voor toegangscontrole combineert met Axis netwerk-deurcontrollers in één eenvoudig te implementeren alles-in-één aanbod.

Axis Powered by Genetec combineert de Genetec Synergis™ toegangscontrolesoftware met de AXIS A1210 en AXIS A1610 netwerk-deurcontrollers. De producten zijn wereldwijd beschikbaar en worden exclusief aangeboden via het Genetec™ Certified channel partner netwerk.

De hardware is door integrators eenvoudig te implementeren en deze is vooraf geladen met de meest innovatieve toegangscontrolesoftware in de branche, waardoor de frictie die gepaard kan gaan met traditionele software/hardware-integraties, wordt verholpen. Bovendien profiteren devices in het Axis Powered by Genetec-programma van continue product- en firmware verbeteringen, nieuwe functies en belangrijke cybersecurity-updates.

"Axis en Genetec hebben al jaren een vertrouwd partnerschap die gebaseerd is op een lange geschiedenis van samenwerking en ontwikkeling van innovaties", zegt Michel Chalouhi, Vice President of Global Sales bij Genetec Inc.
"We zijn trots op deze samenwerking met Axis als de belangrijkste partner in ons nieuwe Powered by Genetec-programma. Onze gezamenlijke focus op het leveren van krachtige en creatieve oplossingen voor de behoeften van klanten, heeft de ontwikkeling van deze geavanceerde toegangscontrole technologie op enterprise-niveau ondersteund. Het resultaat is een gestroomlijnd, eenvoudig te verkrijgen en te implementeren aanbod."

"Axis en Genetec hebben een geschiedenis van gezamenlijke innovatie. De nieuwe Axis Powered by Genetec oplossing is hiervan een voorbeeld. De best-of-breed hardware en software zijn werkelijk geïntegreerd, waardoor installatie en onderhoud evenals de cybersecurity worden verbeterd", aldus Fredrik Nilsson, VP, Americas Axis Communications. "Ons jarenlange partnerschap met Genetec verzekert dat integrators en eindgebruikers erop kunnen vertrouwen dat deze oplossing voortdurende innovatie, kwaliteit en waarde biedt voor een breed scala aan behoeften op het gebied van fysieke toegangscontrole."

Axis Powered by Genetec combineert hardware en software in één unit waardoor het installatieproces wordt vereenvoudigd, het onderhoud wordt verminderd en er ingebouwde functies voor cybersecurity zijn, op zowel hardware- als softwareniveau. Met het open platform wordt het Genetec-ecosysteem van niet-merkgebonden systemen uitgebreid en krijgen klanten meer flexibiliteit om op te schalen naarmate hun behoeften op het gebied van fysieke beveiliging zich ontwikkelen.

"Het benutten van de kracht van Edge-computing wordt essentieel in de moderne systeemarchitectuur", zegt Christian Morin, Vice President Research and Development bij Genetec Inc. Naarmate we de grenzen van de Wet van Moore bereiken, zullen initiatieven die gegevensverwerking verdelen over gecontaineriseerde, hybride edge/core-structuren de beschikbare rekenkracht voor complexe toepassingen vergroten. Met initiatieven zoals Axis Powered by Genetec lopen we voorop in deze innovatie en dit markeert ook de start van andere edge-initiatieven bij Genetec."

Genetec zal in de komende kwartalen geselecteerde Powered by Genetec-oplossingen voor een reeks edge devices introduceren.

Noot voor de uitgever, niet voor publicatie

Log in om deze informatie te zien: Inloggen

Distributiekanalen: Algemene technologie
  • Genetec