All-in-one SaaS inkoopplatform Sastrify lanceert ‘save now, pay later’ betaaloptie

publicatiedatum 16 Aug. 2022, 15:09 CET
Amsterdam, Nederland

Sastrify , het all-in-one SaaS-inkoopplatform, kondigt vandaag de lancering van haar nieuwe ‘save now, pay later’ betaaloptie aan. Bedrijven kunnen middels het platform van Sastrify de meest voordelige SaaS- en cloud-infrastructuur contracten afsluiten en tot 30% besparen op tools zoals Asana of Salesforce. Met de nieuwe betaaloptie kunnen deze besparingen worden gerealiseerd zonder dat klanten direct Sastrify hoeven te betalen. Bedrijven kunnen zo hun cashflow optimaliseren en zakelijke kansen benutten, met minimale financiële risico’s.

In de huidige economische markt is dit bijzonder gunstig, gezien de moeite die bedrijven hebben om hun groei te financieren, met vaak noodgedwongen ontslagen als gevolg. Nederland is in dit opzicht geen uitzondering en bedrijven worden dan ook aangespoord om hun uitgaven goed in de gaten te houden. Volgens Sastrify bestaat een groot deel van de kosten van bedrijven uit SaaS-contracten, die een belangrijke bron voor kostenoptimalisatie vormen.

“Het huidige economische klimaat heeft ervoor gezorgd dat besparingen en efficiëntie top of mind zijn bij bedrijven”, legt Sven Lackinger, CEO en mede-oprichter van Sastrify uit. “ Deze betaaloptie reflecteert onze toewijding aan het verzekeren van bedrijven van het besparen van tijd en geld op SaaS, wat hen meer tijd en financiële ruimte geeft om hun bedrijf te runnen en laten groeien.”

SaaS-contracten op één plek
Er is een wildgroei aan SaaS-contracten, waardoor bedrijven het overzicht en de controle aan het kwijtraken zijn. Door het centraliseren van alle SaaS-tools in één platform en het uitvoeren van elke stap in het inkoopproces, neemt Sastrify het managen van de gehele SaaS-cyclus uit handen.

Dit omvat onder andere het afstemmen van de behoeften van klanten, het sourcen van de juiste oplossing, het onderhandelen over de beste prijs en het opleveren van een contract. Daarnaast worden ook lopende contracten door Sastrify geanalyseerd. Slecht presterende contracten worden geïdentificeerd en beëindigd en goed presterende contracten worden tegen lage kosten verlengd, waardoor bedrijven aanzienlijke hoeveelheden tijd en geld besparen.

Uitbreiding naar de VS
Sastrify's lancering van de 'save now, pay later' betaaloptie volgt op de recente uitbreiding van het bedrijf naar de VS. De betaaloptie wordt mogelijk gemaakt door de samenwerking met het in de VS gevestigde Capchase, een financieringsverstrekker van niet-dilutief kapitaal voor SaaS-bedrijven. Capchase heeft onlangs € 399,64 mln. aan schuldfinanciering verkregen en helpt early-stage SaaS-startups successen te behalen door advies te verstrekken. Nadat een bedrijf zijn gegevens heeft gesynchroniseerd, kiezen ze zelf wanneer ze willen betalen: maandelijks, driemaandelijks of halfjaarlijks. Op deze manier houden bedrijven de controle over hun cashflow en kunnen zij facturen in één keer of na een bepaalde periode betalen.

"Onze samenwerking met Sastrify is in lijn met onze missie om snelgroeiende SaaS-bedrijven te helpen groeien door gebruik te maken van onze niet-dilutieve financieringsopties" , aldus Capchase CEO en mede-oprichter Miguel Fernandez. "We zijn er trots op unieke en flexibele financieringsoplossingen aan te bieden die het succes van snelgroeiende bedrijven in het huidige economische klimaat ondersteunen."

Distributiekanalen: Fintech