Nasuni breidt haar file data platform uit met veilige, high-performance File Access Anywhere

publicatiedatum 23 Aug. 2022, 09:58 CET
Bennebroek, Nederland

Nasuni Corporation , leider op het gebied van file data services, heeft de beschikbaarheid aangekondigd van Nasuni Access Anywhere: een veilige, high-performance file oplossing voor hybride en externe werknemers. Met de nieuwe add-on service is Nasuni het eerste file data platform dat inspeelt op de beveiligings- en performance behoeften van de mobiele medewerkers.

Met Nasuni Access Anywhere kunnen bedrijven het Nasuni File Data Platform uitbreiden om externe en hybride gebruikers hoogwaardige file access te bieden, in combinatie met productiviteitstools waarmee ze overal en op elk apparaat hun bestanden kunnen beheren.Deze nieuwe add-on-service levert een veilige VPN-loze oplossing die betrouwbaretoegang tot files biedt vanaf elke locatie, zelfs in omgevingen met een hoge latency. Het stelt werknemers ook in staat om bestanden en mappen te delen met klanten, contractanten en partners met enforced file security. Daarnaast zorgt de populariteit van Microsoft 365, Microsoft Teams en Slack voor meer vraag naar workflow integratie met de file shares van het bedrijf. Nasuni Access Anywhere zorgt ervoor dat zakelijke file shares direct toegankelijk zijn binnen Microsoft Teams, Microsoft 365 en Slack. Hierdoor is het mogelijk om probleemloos samen te werken via één enkel platform.

De voornaamste mogelijkheden zijn:

• VPN-loze toegang tot zakelijke file shares: Biedt veilige, betrouwbare connectiviteit via het internet en ondersteunt lokale prestaties en zichtbaarheid van alle bestanden zonder VPN.
  • Offline toegang met desktopsynchronisatie: Medewerkers kunnen het desktop file systeem gebruiken om offline te werken. De oplossing synchroniseert vervolgens automatisch alle bestanden met de zakelijke file share zodra de connectiviteit is hersteld.
  • Integratie met Microsoft 365, Microsoft Teams en Slack: Bewaar, zoek, blader en bewerk bestanden vanuit belangrijke samenwerkingstoepassingen terwijl u verbonden bent met corporate files op één enkel dataplatform.
  • Veilige extern samenwerken aan files: Gebruikers kunnen veilig inhoud uitwisselen met externe partijen zonder afbreuk te doen aan de controle, prestaties of beveiliging.
  • Snellere file transfer: Werknemers kunnen files met aanzienlijke snelheid uploaden en downloaden, ook thuis en op externe locaties.

Hybride werken en thuiswerken zijn niet meer weg te denken. Volgens een recente Gallup-enquête verwacht bijna een kwart (24%) van de werknemers volledig op afstand te werken, terwijl meer dan de helft (53%) een hybride werkregeling verwacht. Helaas kan het werken vanuit huis of in kantoren met beperkte infrastructuur leiden tot aanzienlijke uitdagingen wat betreft productiviteit. De netwerkconnectiviteit kan slecht zijn en verbindingen kunnen een hoge latency hebben, waardoor het moeilijk is om files consistent te openen en te delen. Het gebruik van een VPN om een veilige verbinding tot stand te brengen kan leiden tot performance problemen en als gevolg daarvan slaan werknemers kritieke file data vaak offline op, waardoor de data in gevaar komt en shared file access nog moeilijker wordt.

“Ons werkleven is voor altijd veranderd en bedrijven zijn sterk afhankelijk van file data. Ondernemingen kunnen niet meer vertrouwen op Network-Attached Storage (NAS) - een inmiddels 20 jaar oude technologie. Ze hebben een Cloud gebaseerde aanpak nodig die data overal toegankelijk maakt en beveiligt tegen elke bedreiging”, aldus David Grant, directeur van Nasuni. “Nasuni is een veilig file data platform om uw bestandsinfrastructuur om te zetten in dataservices. Met Nasuni Access Anywhere biedt ons platform nu veilige toegang tot file data vanaf elke locatie.”

"Nasuni, ondersteund door Azure object storage, is ons zakelijke file data platform, Microsoft Teams is ons samenwerkingsplatform voor projecten en deze oplossing is de brug die deze twee verbindt", zegt klant Todd Dughman, directeur IT, Associate bij TNP, een Amerikaanse firma voor civiele techniek, landmeetkunde en landschapsarchitectuur.